вівторок, 29 жовтня 2013 р.

Конспект уроку з розвитку зв’язного мовлення (3 клас)


Конспект уроку з розвитку зв’язного мовлення (3 клас)

Тема. Урок розвитку зв’язного мовлення. Побудова текстів мірку -
вань. «Тисяча «Чому?» живе на білім світі».

Тип уроку : урок застосування знань, умінь і навичок.

Ключові компетентності (загальнопізнавальні цілі):

- узагальнити знання учнів про текст;
- вчити розрізняти типи текстів;
- розвивати зв’язне мовлення;
- розвивати пізнавальну активність;
- формувати вміння та навички школярів складати твори-міркування;
- розширювати знання дітей про багатство світу природи.

Предметні компетентності (конкретизовані навчальні цілі, очіку-
вані результати):

Початковий рівень:
- знає будову тексту-міркування;
- називає найчастіше вживані для частин доведення слова;
- називає найчастіше вживані для частин висновку слова.
Середній рівень:
- відповідає на запитання за змістом почутого тексту;
- розпізнає текст-розповідь та текст-опис.
Достатній рівень:
- поєднує частини тексту між собою;
- добирає слова-синоніми;
- закінчує речення-міркування.
Високий рівень:
- складає асоціативний кущ;
- складає текст-міркування на визначену тему;
- висловлює оцінні судження про почуті тексти-міркування,написані
однокласниками.                                 

План уроку

1. Зачитування учнями вірша з метою повідомлення теми уроку  (Додаток 1).
2. Виконання вправи «Мозкова атака» для повторення типів текстів[1].
3. Повторення структури тексту-міркування (Додаток 2).
4. Побудова текстів – міркувань за малюнками. Вправа «Вузлики»  (Додаток 3).
5. Вивчення найчастіше вживаних слів.(Додаток 4).
6. Встановлення відповідності між частинами тексту – міркування на основі «Легенди про кішку». Робота в групах (Додаток 5).
7. Складання асоціативного куща до слова підсніжник [1].
8. Складання тексту-міркування на тему «Боровик». Використання інтер-активної вправи  «Чарівне дерево» (Додаток 6).
9. Самостійне складання текстів – міркувань (Додаток 7).
10. Презентація учнівських робіт.
11. Висловлювання оцінних суджень про тексти-міркування, написані одно-класниками.
12. Виконання вправи «Саморефлексія» (Додаток 8).
13.Вивчення настрою учнів. Барвопис (Додаток 9).

                                                                                                                  
                                                                                              Додаток 1
Чому сміється літо?                                                
А осінь чом сумна?                                                 
Чому весна барвиста?                                           
Чом білая зима?  
Чому пташки літають   
У теплії краї?  
Чому це проростає
Та зелень на землі?..
                                                                                           
                                                                                                 Додаток 2

Таблиця «Будова тексту міркування ».

Речення,в якому вислов-люється твердження
 Речення,в якому ро -
 биться висновок
 Речення,в яких міс -
 титься доведення
                                                                                           
                                                                                                Додаток 3
Вправа «Вузлики» :
- закреслити в рядочку однакові букви

Д Ж О У Д А І Б О У К А І               ЖАБКА



- утворити нове слово з перших складів поданих слів:
МУРАХА, ХОЛОД, ЛОТО, ВКАЗІВКА  

                            МУХОЛОВКА
 
                                         
                                                                                       
                                                                                          Додаток 4
Найчастіше вживані  слова.


                                                                                        Додаток 5
Хлопчики будують міркування за схемою:пояснення – висновок .
Дівчатка – висновок – пояснення .

Легенда про кішку (розповідь учнів).
           Ной зібрав у ковчег по парі тварин. Злий дух, бажаючи зробити  йому зло, таємно впустив мишу, сподіваючись,що вона прогризе діру і ковчег потоне. Але кішка побачила мишу та відразу схопила її. Так плани диявола були порушені. З того часу коти завжди ворогують з мишами.

Завдання на картках: поєднати частини тексту, пояснивши, чому коти
часто  «умиваються»?

Цікаво спостерігати за котиками. Тільки прокинулись, потягнулись – і ну мити себе від мордочки до лапок. Зібрались гуляти  -  вилизуються , повернулись додому -  знову  вмиваються.
Котики постійно злизують з себе не стільки бруд, скільки власний запах. Всі родини котів - мисливці. Вони полюють із засідки, підстерігаючи здобич, а не переслідуючи її. Почує запах здобич - кіт залишиться голодним.

- Частини тексту можна поєднати за допомогою  речень.

Дівчатка  1.Може здатися, що наші коти великі чистюлі. Але справа зовсім в іншому…
                 2.Чому це вони так часто миються? Виявляється, що…

Хлопчики         …тому доводиться нашим котикам так часто вмиватись.   
                                                                             
                                                                               Додаток 6                                                                             
Скласти текст – міркування на тему «Боровик».

Прийом «Чарівне дерево»

- Спробуйте виростити на «чарівному дереві»  синоніми до слова ліс.


   ліс
Бір, сосняк, діброва, байрак, гай, перелісок, пуща. 
                                                                                          Додаток 7   
Самостійне складання текстів – міркувань.   
1 варіант
2 варіант   

                                                                                                  
                                                                                                 Додаток 8
Саморефлексія
Я, учень (учениця) 3-го класу …
                                                                                        
                                                                                                Додаток 9
Барвопис – вивчення настрою учнів[3].
Умовні знаки настрою – різнобарвні смуги
ü червоний – захоплений;
ü оранжевий – радісний, теплий;
ü жовтий – світлий, приємний;
ü зелений – спокійний;
ü синій – незадоволений,;
ü фіолетовий – тривожний, напружений.


Список використаної літератури:
1.Барна М.М., Волощенко О.В., Козак О.П. Навчання, орієнтоване на результат. 31 урок у початковій школі: Методичний посібник. – Тернопіль: Астон, 2010.
2.Програми для середньої загальноосвітньої школи. 1 – 4 класи. К.: «Початкова школа». – 2006.
3.Чекіна О.Ю. Інтегровані уроки в початковій школі. – Х.: Вид. група «Основа», 2008.
4.Інтернет ресурси.




Немає коментарів:

Дописати коментар