Конспект уроку з розвитку
зв’язного мовлення (3 клас)
Тема. Урок розвитку
зв’язного мовлення. Побудова текстів мірку -
вань.
«Тисяча «Чому?» живе на білім світі».
Тип
уроку : урок застосування знань, умінь і навичок.
Ключові компетентності
(загальнопізнавальні цілі):
-
узагальнити знання учнів про текст;
-
вчити розрізняти типи текстів;
-
розвивати зв’язне мовлення;
-
розвивати пізнавальну активність;
-
формувати вміння та навички школярів складати твори-міркування;
-
розширювати знання дітей про багатство світу природи.
Предметні компетентності
(конкретизовані навчальні цілі, очіку-
вані результати):
Початковий рівень:
-
знає будову тексту-міркування;
-
називає найчастіше вживані для частин доведення слова;
-
називає найчастіше вживані для частин висновку слова.
Середній рівень:
-
відповідає на запитання за змістом почутого тексту;
-
розпізнає текст-розповідь та текст-опис.
Достатній рівень:
-
поєднує частини тексту між собою;
-
добирає слова-синоніми;
-
закінчує речення-міркування.
Високий рівень:
-
складає асоціативний кущ;
-
складає текст-міркування на визначену тему;
-
висловлює оцінні судження про почуті тексти-міркування,написані
однокласниками.
План
уроку
1. Зачитування учнями вірша з метою повідомлення
теми уроку (Додаток 1).
2. Виконання вправи «Мозкова атака» для повторення
типів текстів[1].
3. Повторення структури тексту-міркування (Додаток
2).
4. Побудова текстів – міркувань за малюнками. Вправа
«Вузлики» (Додаток 3).
5. Вивчення найчастіше вживаних слів.(Додаток 4).
6. Встановлення відповідності між частинами тексту –
міркування на основі «Легенди про кішку». Робота в групах (Додаток 5).
7. Складання асоціативного куща до слова підсніжник [1].
8. Складання тексту-міркування на тему «Боровик».
Використання інтер-активної вправи
«Чарівне дерево» (Додаток 6).
9. Самостійне складання текстів – міркувань (Додаток
7).
10. Презентація учнівських робіт.
11. Висловлювання оцінних суджень про
тексти-міркування, написані одно-класниками.
12. Виконання вправи «Саморефлексія» (Додаток 8).
13.Вивчення настрою учнів. Барвопис (Додаток 9).
Додаток 1
Чому
сміється літо?
А
осінь чом сумна?
Чому
весна барвиста?
Чом
білая зима?
Чому
пташки літають
У
теплії краї?
Чому
це проростає
Та
зелень на землі?..
Додаток
2
Таблиця
«Будова тексту – міркування ».
Речення,в
якому вислов-люється твердження
|
Речення,в якому ро -
биться висновок
|
Речення,в яких міс -
титься доведення
|
Додаток 3
Вправа
«Вузлики» :
-
закреслити в рядочку однакові букви
-
утворити нове слово з перших складів поданих слів:
МУРАХА,
ХОЛОД, ЛОТО, ВКАЗІВКА
МУХОЛОВКА
Додаток 4
Додаток 5
Хлопчики будують міркування за
схемою:пояснення – висновок .
Дівчатка
– висновок – пояснення .
Легенда
про кішку (розповідь учнів).
Ной зібрав у ковчег по парі тварин.
Злий дух, бажаючи зробити йому зло,
таємно впустив мишу, сподіваючись,що вона прогризе діру і ковчег потоне. Але
кішка побачила мишу та відразу схопила її. Так плани диявола були порушені. З
того часу коти завжди ворогують з мишами.
Завдання
на картках: поєднати частини тексту, пояснивши, чому коти
часто «умиваються»?
Цікаво
спостерігати за котиками. Тільки прокинулись, потягнулись – і ну мити себе
від мордочки до лапок. Зібрались гуляти - вилизуються , повернулись додому - знову вмиваються.
|
Котики
постійно злизують з себе не стільки бруд, скільки власний запах. Всі родини
котів - мисливці. Вони полюють із засідки, підстерігаючи здобич, а не
переслідуючи її. Почує запах здобич - кіт залишиться голодним.
|
-
Частини тексту можна поєднати за допомогою
речень.
Дівчатка 1.Може здатися, що наші коти великі чистюлі.
Але справа зовсім в іншому…
2.Чому це вони так часто
миються? Виявляється, що…
Хлопчики …тому доводиться нашим котикам так
часто вмиватись.
Додаток 6
Скласти
текст – міркування на тему «Боровик».
Прийом
«Чарівне дерево»
ліс
Бір, сосняк, діброва, байрак,
гай, перелісок, пуща.
Додаток 7
Самостійне складання текстів –
міркувань.
Додаток 8
Саморефлексія
Додаток 9
Барвопис
– вивчення настрою учнів[3].
Умовні
знаки настрою – різнобарвні смуги
ü червоний
– захоплений;
ü оранжевий
– радісний, теплий;
ü жовтий –
світлий, приємний;
ü зелений
– спокійний;
ü синій –
незадоволений,;
ü фіолетовий
– тривожний, напружений.
Список використаної літератури:
1.Барна М.М., Волощенко О.В.,
Козак О.П. Навчання, орієнтоване на результат. 31 урок у початковій школі:
Методичний посібник. – Тернопіль: Астон, 2010.
2.Програми для середньої
загальноосвітньої школи. 1 – 4 класи. К.: «Початкова школа». – 2006.
3.Чекіна О.Ю. Інтегровані уроки в
початковій школі. – Х.: Вид. група «Основа», 2008.
4.Інтернет ресурси.







Немає коментарів:
Дописати коментар