вівторок, 29 жовтня 2013 р.

Конспект інтегрованого уроку «Україна - наш спільний дім» (Я і Україна (природознавство),українська мова, читання), 4 клас.


Конспект інтегрованого уроку «Україна - наш спільний дім»
(Я і Україна (природознавство),українська мова, читання), 4 клас.

Тема. Інтегрований урок «Україна наш спільний дім».

Тип уроку:комбінований урок.

Ключові компетентності ( загальнопізнавальні цілі):

- розвивати вміння характеризувати літературні твори;
- розвивати пізнавальну активність;
- орієнтуватися на фізичній карті України;
- поглибити знання учнів про граматичні ознаки дієслова;
- виховувати шанобливе ставлення до природи.

Предметні компетентності (конкретизовані навчальні цілі,
очікувані результати):

Початковий рівень:
- знає граматичні ознаки дієслова;
- знає розміщення свого регіону на території України;
- називає героїв оповідання.
Середній рівень:
- розпізнає часові форми дієслова;
- розрізняє поняття «дієслова незавершеної дії» та «дієслова
завершеної дії»;
- відповідає на питання за змістом прочитаного.
Достатній рівень:
- ставить питання до дієслів різних часових форм;
- показує Львівську область на фізичній карті України.
Високий рівень:
- виконує рольову гру «Екологічний суд»;
- аналізує роль людини в охороні природи;
- аналізує істотні ознаки дієслів;
- створює учнівську газету;
- висловлює оцінні судження  щодо своєї роботи на уроці.
                   
План уроку:

1.Читання вчителем казки з метою визначення теми уроку (Додаток 1).
2.Оформлення учнівської газети .
3.Зачитування учнями заміток до газети про представників живої чи неживої природи та визначення в них дієслів (Додаток 2).
4.Показ учнями території України та Львівської області на фізичній карті України[1].
 5.Виконання інтерактивної вправи «Кубування» для повторення вивченого матеріалу про дієслово (Додаток 3).
6.Списування тексту зі зміною дієслів незавершеної дії на дієслова завершеної. Інтерактивна вправа «Міні ажурна пилка».(Додаток 4).
7.Встановлення відповідності між дієсловами незавершеної та завершеної дії. Гра «Знайди пару». (Додаток 5).
8.Робота над оповіданням О.Вишні «Фазани» (М.М.Барна, О.В.Волощенко, О.П.Козак. Хрестоматія. Частина друга, с.147-150)[2]:
- самостійне читання учнями уривка;
- перевірка вчителем первинного сприймання тексту;
- визначення головної думки;
- характеристика головного героя тексту.
9.Проведення рольової гри «Екологічний суд» (Додаток 6).
10.Підведення підсумків уроку:
- складання сенкану (Додаток 7);
- складання кросворду за малюнками тварин, занесених в Червону книгу України (Додаток 8).
11.Повідомлення домашнього завдання: намалювати тварин, занесених в Червону книгу. 

Додаток 1


Казка




      Жили-були у Всесвіті 9 сестер, 9 красунь. Та одна з них була найчарівніша. Милувала вона своїми чистими блакитними очима - озерцями, дзвінким життєрадісним голосом, що розливався пташиним щебетом, линув перегуками лісових мешканців.
         Розвівалося на вітрах її розкішне зелене волосся з переплетеного бере-зового та вербового гілля. А ще красуня мала чарівну вдачу.  Ступить крок - і заллється все бузковими кольорами, засміється-і видніється рожевий обрій.

- Чи впізнали ви цю красуню?Як її звуть?
- Земля.
- Так, це планета Земля, наша домівка у Всесвіті, яку ми порівнюємо з чарівною дівчиною.
            Та минав час. Почали тьмяніти та міліти її очі-озера, рідшає волосся, затихають чарівні голоси.
            У мою душу закрадається тривога, а у вашу? Адже Земля-це планета,на якій розташована Україна - це найдорожче-наша домівка.
                                                                                           
                                                                                              Додаток 2

- Зачитайте замітки до газети про представників живої чи неживої природи і знайдіть дієслова.
Замітки
      На берегах річок, де гніздяться берегові ластівки, навіть у «комариний час» можна спокійно ловити рибу і відпочивати. Комарі не турбуватимуть. Ластівки виїдають їх начисто.
Соловейко-рання пташка. Він співає з другої години ночі.
Як на початку травня ворон в житі ховається, народ на добре жниво
сподівається.
                                                                                              
                                                                                                               Додаток 3


Інтерактивна вправа «Кубування»[4]

Запитання на гранях:
o   Частина мови
o   Число
o   Час
o   Особа
o   Дія

o   Неозначена форма



                                                                                      Додаток 4

Інтерактивна вправа «Міні ажурна пилка» 

Учні об’єднуються у четвірки. Кожен учасник отримує завдання з карткою.
1 етап – кожен виконує своє завдання;
2 етап – обмінюється завданням з сусідом по парті;
3 етап – обмінюються завданнями зі школярами, що сидять навпроти;
4 етап – обмінюється завданням з сусідом по парті.
Результат – кожен з учнів може пояснити виконання всіх чотирьох завдань.                                                                                                                                                                       
Списати текст, замінюючи дієслова незавершеної дії на дієслова завершеної[3].

1 учень
Першими, як іде сніг, цвітуть братки, за ними голубі проліски, потім сон-трава.
2 учень
А там – квітнуть грона бузку, синіє земля ,вкрившись килимом незабудок, дзвіночків,барвінку.
3 учень
І пишається казковий синьо-блакитний розмай весняного квітування.
4 учень
Блакитне цвітіння вершать восени косарки та айстри.

                                                                                             Додаток 5

Гра «Знайди пару»

Учасники діляться на дві групи. Одна отримує картки з дієсловами незавер-шеної дії, друга – завершеної дії. За командою вчителя учасник з першої групи піднімає картку, а учасник другої групи, у якого є слово -пара, негайно піднімає картку у відповідь.

ЛЕТІТИ – ЗЛЕТІТИ                                    РУБАТИ – ЗРУБАТИ
ЛІТАТИ – ПРОЛІТАТИ                             ОРАТИ – ЗОРАТИ
САДИТИ – ПОСАДИТИ                           РОСТИТИ – ВИРОСТИТИ 
СІЯТИ – ПОСІЯТИ                                    ЗБИРАТИ – ЗІБРАТИ
                                                                                             
                                                                                                   Додаток 6

Рольова гра «Екологічний суд»

- Отже, суд над людиною. Суддею в нас буде Зубр. Це тварина, життя якої висіло на волосині через те, що люди не замислюючись винищували їх.
Головний обвинувачувач – Тур. Справа в тому, що останній Тур був убитий у ХУIIст.
Адвокат-захисник – собака. Присяжні-засідателі – всі хто знаходиться у класі.
Суддя. Прошу уваги! Судове розслідування починається!Слово головному обвинувачувачу.
Тур. Мені важко говорити. І не тільки тому, що мене вже давно не існує на світі. Я боюся, що багато ще видів рослин і тварин зникнуть так, як зник мій вид.
Де б не з’явилася людина, вона завжди що – небудь знищує чи кого -  небудь убиває.
А що робиться зараз! Отруєно повітря, ріки…Подивіться!Зупиніться!
Подумайте!
Зубр. Якого покарання на вашу думку, шановний туре, заслуговує людина?
Тур. Вона покарана і продовжує карати сама себе!
Зубр. Тепер слово захисту.
Собака. Хто, як не ми, домашні тварини, знаємо людину.
Тур. Смішно! Ви ж від неї залежите у всьому. Вам не вигідно обвинувачувати її, тому що вона дає вам їсти й пити.
Собака. А чи знаєте ви, що перший заповідник був створений у 1822 році саме там, де природі було завдано такої великої шкоди.
Зубр. Давайте послухаємо свідків зі сторони звинувачення і зі сторони захисту. Перший свідок звинувачення – Повітря.
Повітря. За рік тільки  вуглекислого газу в повітря викидається 5 млрд. тонн. В результаті з’являються озонові діри, знищуються ліси.
Зубр. Свідок вода.
Вода. Вчені підрахували, що кожного року у водойми України потрапляє стільки шкідливих речовин, що ними можна було б заповнити 10 тисяч товарних поїздів.
Зубр. Свідок грунт .
Грунт. Грунт утворюється дуже повільно, потрібні сотні тисяч років.  А ось зруйнувати його можна дуже швидко. За останні 100 років на Україні зруй-новано близько ¼ всіх родючих грунтів.
Зубр. Слово захисту.
Собака. На жаль, все це гірка правда. Але ж людині потрібна вода. Щоб одержати 1 т сталі необхідно використати 150 т води, а щоб одержати 1 т паперу необхідно 250 т води.
Зубр. Продовжуємо слухання свідків. Запрошуються метелики.
Метелики. І слухати нічого не хочемо. Спочатку знищують, а потім заповідни-
ки з парками створюють. Ми дуже ображені на людину,щоб вибачити їй.
Зубр. Послухаємо наступних свідків: квіти.
Конвалія. Вони рвуть мене не задумуючись. Але ж, щоб я зацвіла, з того дня, як насіннячко впало в землю, повинно пройти 10 -11 років!
Хлопчик і дівчинка, які вступили до першого класу, встигнуть закінчити школу!
Зубр. Але ж вас, шановна конваліє, рвуть із лікувальною метою.
Конвалія. Так, але часом невміло і безжально.
Зубр. Наступний свідок – сова.
Сова. Всі тварини цікаві. Але найбільшу цікавість у «любителів природи» викликаємо ми, птахи. Комусь хочеться посадити нас в клітку, комусь потрібне опудало, комусь пух, м’ясо.
Зубр. Ми слухали свідків. Після всього, що ми тут дізналися, що ж нам робити з людиною?
Собака. На будь-якому суді дається слово обвинуваченому. Послухаємо люди-ну.
Людина. Не буду виправдовуватись. Я хочу просити у вас пробачення, хоч від цього вам легше не стане.
Собака. Те, що зробила людина з природою, - тяжкий злочин. Але ж тільки людина може щось виправити!Тільки людина створила Червону книгу, запо-відники і охороняє їх. На наше щастя, люди на землі різні, кому, як не вам, шановний зубре, про це знати?
Зубр. Так,не заперечую. Тільки завдяки людині мені вдалося вижити.
Людина.    Все на землі, все треба берегти,
                  І птаха, й звіра, і оту тварину.
                  Не чванься тим, що цар природи ти,

                  Бо, врешті, ти – лише її частинка.
Тур. Так, частка – невелика і залежна.
         Цю істину сприймай беззастережно.
         Якщо береш, то треба віддавати
         Коли й надалі хочеш царювати.
                                                                                                 Додаток 7                                                                        
 Сенкан
Планета.
Зелена, голуба, рідна.
Обертається, забруднюється, зникає.
Планета – наш спільний дім.
Земля.          
                                                                                                                                            Додаток 8 

                                                                                                                       



Список використаної літератури:

1. Байбара Т.М., Бібік Н.М. Я і Україна :Підручник для 4 кл. – К.: Форум, - 2005.
2.Барна М.М., Волощенко О.В., Козак О.П. Українське читання. 4клас[Текст] : Хрестоматія. Т.: Астон, 2011.
3. Вашуленко М.С. Рідна мова: Підручник для 4 кл. – К.: Освіта, 2004.
4. Стребна О.В.,  Соценко А.О. Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи. – Х.: Вид.група «Основа», 2009.
5. Інтернет ресурси.






Немає коментарів:

Дописати коментар