Конспект уроку з читання (3 клас)
Тема. Стара
казка на новий лад. Н.Куфко «Гуси-лебеді».
Тип уроку : урок – інсценізація.
Ключові
компетентності ( загальнопізнавальні цілі):
- розширити і поглибити знання учнів про п’єси;
- вчити учнів виділяти слова, важливі для розуміння
твору;
- вдосконалювати навички виразного читання;
- вчити порівнювати твори;
- розвивати уяву та фантазію;
- розвивати пізнавальну активність.
Предметні
компетентності (конкретизовані навчальні цілі, очі-
кувані
результати):
Початковий
рівень:
- знає і називає основні ознаки п’єси;
- називає героїв п’єси;
- називає відмінність між казкою та п’єсою.
Середній
рівень:
- пояснює значення незрозумілих слів;
- відповідає на запитання за змістом прочитаного;
- розташовує послідовність подій у творі.
Достатній
рівень:
- демонструє вміння орієнтуватися у тексті;
- виразно читає;
- правильно інтонує речення.
Високий
рівень:
- аналізує вчинки дійових осіб;
- інсценізує уривок з п’єси;
- висловлює оцінні судження про побачену
інсценізацію.
План
уроку:
1.Читання
вчителем казки з метою визначення теми уроку (Додаток 1).
2.Оформлення
учнівської газети .
3.Зачитування
учнями заміток до газети про представників живої чи неживої природи та
визначення в них дієслів (Додаток 2).
4.Показ
учнями території України та Львівської області на фізичній карті України[1].
5.Виконання інтерактивної вправи «Кубування»
для повторення вивченого матеріалу про дієслово (Додаток 3).
6.Списування
тексту зі зміною дієслів незавершеної дії на дієслова завершеної. Інтерактивна
вправа «Міні ажурна пилка».(Додаток 4).
7.Встановлення
відповідності між дієсловами незавершеної та завершеної дії. Гра «Знайди пару».
(Додаток 5).
8.Робота
над оповіданням О.Вишні «Фазани» (М.М.Барна, О.В.Волощенко, О.П.Козак. Хрестоматія.
Частина друга, с.147-150)[2]:
-
самостійне читання учнями уривка;
-
перевірка вчителем первинного сприймання тексту;
-
визначення головної думки;
-
характеристика головного героя тексту.
9.Проведення
рольової гри «Екологічний суд» (Додаток 6).
10.Підведення
підсумків уроку:
-
складання сенкану (Додаток 7);
-
складання кросворду за малюнками тварин, занесених в Червону книгу України
(Додаток 8).
11.Повідомлення
домашнього завдання: намалювати тварин, занесених в Червону книгу України.
Додаток 1
Сьогодні
у нас незвичайний урок.
Сьогодні
ми зробимо ще один крок.
По
казковій стежині вирушимо в путь,
Додаток 2
Гра «Чарівна квітка»
На дошці прикріплена чарівна квітка. Учні по черзі
відривають пелюстку та виконують записану там пісню. Потрібно сказати: хто їх
співає і в яких казках.





Додаток 3
Гра
«Букви загубилися»
-В
словах замість рисок уявіть букви і прочитайте їх.
Б_ТЬК_ , М_Т_
, П_Ч , Р_ЧК_ , Г_С_
, П_ДР_Г_ .
ТІК ЇЖАК
ЇКАЖ КІТ
ЧЕШНЯРЕ СОВА
Додаток 4
Додаток 5
Вправи на розвиток швидкості читання
Гра «Хто читає швидше?»
- Знайдіть, прочитайте і вкажіть чиї слова:
Ø Я
бачила… ( Черешня )
Ø Сиди ось
тут… ( Орися )
Ø Добридень…
( Їжак )
Ø Ой,
річко ,мила… ( Орися )
Ø Ось тут
є мисочка… ( Річка )
Ø Як
лебедів… (Кіт )
Гра «Чиї
слова?»
(кожен гравець по черзі вибирає питання)
Ø «Ми будем крашанки…» (Подруги);
Ø «Я знаю
де вони…» (Піч);
Ø «У неї є
сова…» (Їжак);
Ø «Ми
знімемо твої…» (Орися);
Ø «І
посідали всі до столу…» (Ведучий).
Додаток 6
Гра «Мовне лото»
- Розташуйте у правильній послідовності план п’єси.
План
1.Великдень.
2.Зустріч з подругами.
3.Гуси-лебеді летіли.
4.Сова.
5.Піч.
6.Черешня.
7.Річка.
8.Їжак.
9.Втеча з братиком.
10.Зустріч з батьками.
1.Коли
відбувалися події?
а) на Різдво
б) на Великдень в) на Водохреще
а)
Маруся б) Орися в) Яся
3.В
яку гру звали дівчата гратися?
а)
в піжмурки б) в квача в) крашанки катали
4.Хто
допоміг дівчинці врятувати братика?
а)
їжачок б) сова в) гуси-лебеді
5.Як
сховала дітей піч?
а)
накрила димом б) закрила
заслінкою в) затулила вогнем
Список використаної літератури:
1.Барна М.М., Волощенко О.В.,
Козак О.П. Навчання, орієнтоване на результат. 31 урок у початковій школі:
Методичний посібник. – Тернопіль: Астон, 2010.
2.Програми для середньої
загальноосвітньої школи. 1 – 4 класи. К.: «Початкова школа». – 2006.
3.Савченко О.Я. Читанка :
Підручник для 3 кл. – К.: Освіта. – 2003.
4.Інтернет ресурси.







Немає коментарів:
Дописати коментар